lunes, 14 de marzo de 2011

Raid Girona X-Perience Vall del Llémena 2011

......o el Raid del diluvio Universal!!

Primer raid de la temporada i primers 2 podis. Qué gran és l'Això Raid....i sobre tot, quines ganes li fiquem. Tantes, que el divendres arribem a la recollida de dorsals 1h abans que qualsevol equip, cosa que ens dóna temps de sobres per preparar el material, instal·lar-nos al pavelló i marcar els mapes. Quina gran idea el Quim en dir de forrar els mapes amb aironfix.....l'experiència és un grau.

Sortida dissabte a les 8h amb pluja.....(i ja no comentaré res més de la pluja pq ens acompanyarà tot el dia sense parar). Sortim bé, a la primera balissa som dels primers, però a la pujada del primer tram de bici ja veig que el meu ritme no és el del Quim, però no vull forçar que el raid és mooolt llarg. La baixada de la balissa 2 a la 3 es fa molt dura pel fred, la poca visibilitat per l'estela d'aigua i fang de la bici del Quim...moments crítics per a mi.Però bé, les anem trobant, creuem rius, tolls, fang...etc fins a la balissa 5 on ens trobem els 3 primers equips buscant-la. Al final ens la trobem més endavant....està mal col·locada. Després de 25km i 800m de desnivell en btt arribem al Control canvi.
Sortim els primers disparats, ens esperen 6km corrent sobre asfalt pujant 250m de desnivell. S'havia de fer en patins, però la pluja ens obliga a fer-ho a peu. Arribem a dalt de tot i comença el gran trekking de 24km i 700m de desnivell. Aquest sector es fa etern. L'aigua, el fang, les rieres, el fred....sembla que no s'acabi mai. Per moments, passem per llocs que sembla que estiguem al mig de la selva...però el Quim se'n surt de totes i acabem trobant totes les balisses...fins que arribem al ràppel. Llàstima del temps pq el lloc sembla espectacular. Fem el ràppel amb 8 i corrent i lliscant pels corriols ens trobem al personatge de la jornada. Home digne de l'APM.....el senyor que busca murgules.....impressionant. El deixem i apretem fins al control canvi per agafar la BTT. Ens esperen 33km i 400m de desnivell i una prova de tir amb arc. La pujada fins a la 12 es fa durilla a aquestes alçades, fem la 13 i les darreres 4 ja estan més juntes i de baixada a Sant Gregori. S'ha de dir que el tir amb arc el salva el Quim....jo no en toco ni una.
Ara toca un mini raid pels voltants del poble on quasi se'ns fa de nit. Aquests darrers 15km es fan eterns.....però ho aconseguim. Arribem i som 2ons d'Elit....quina passada.

L'altre equip de l'això raid fa un raid boníssim i acaben 1ers en categoria mixte èlit. Equipooo!!!

La Meri com sempre una campeona, l'estrella de l'Això Raid. La única noia que s'atreveix a participar en un raid amb condicions extremes.
L'Edu, doctorant-se en orientació, amb uns mapes molt complicats i una climatologia adversa.
El Quim, com sempre, un crack. Bona orientació i millor forma.
I Jo, doncs vaig fer el que vaig poder...aguantar i aguantar....