miércoles, 6 de abril de 2011

Raid Cambrils 2011

Sembla que avui serà un dia calorós. Comencem a les 9,10 amb una cursa de relleus a la pista d’atletisme i una orientació urbana. Que divertit és veure gent amb cascos de bici i un mapa corrent pel mig dels carrers, del mercat… i la gent mirant-nos sense saber a què juguem!

Agafem la bici i fem unes quantes balises fins a Vilanova d'Escornalbou, on comença el primer sector de trekking. Decidim deixar-nos una balisa que està a dalt d’un turó (pou de glaç) després d’estar-nos una bona estona buscant una balisa en una riera entre canyes. Resulta que estava balisat amb cintes però no ho sabíem… No us direm com tenim els braços… però com si ens haguéssim barallat amb una colla de gats!! (a part de cremats del sol!!!).

Tornem a buscar les bicis i als 100 metres a la Meri li cauen les pastilles de fre!!! Lo pitjor és que la bici sortia del mecànic ahir a les 20,00 amb aquest problema solucionat en principi… està clar que no…! Però som raiders: desmuntem el fre, el lliguem amb una brida que ens deixa un company de Cambrils les Barques (gràcies!) i continuarem com podrem… En aquestes ens avancen uns 8 equips! Aquest tram de bici, però, no necessita frens, perquè de fet, carreguem la bici amunt i amunt una bona estona, escalant pedres fins a Colldejou. Allà ja arribem molt justos per començar el trekking.. tenim 5 minuts per decidir què fem i optem per saltar-nos els 10 km de trekking amb 1000 metres de desnivell i fer directament el sector de bici perquè és tot baixada i anirem lents sense fre… I efectivament, comença amb una forta pujada per després baixar fins a Cambrils creuant Mont-Roig del Camp (25 km). Aquest tram al principi és lent, hem de baixar-nos de la bici molts cops o decidir matar-nos directament sense fre… millor la primera opció! (això diu el Kenneth que vasense fre… jo a topeeee….!! Ja sabeu els que em coneixeu com m’agraden les baixades!)

Arribem amb alguns equips d’aventura al caiac i sorpresa, ens trobem amb l’equipooo!! El mini-raider, la Neus, l’Edu i les nenes… com sempre, l’Edu ajudant-nos a preparar-ho tot. Visca la logística!!! Fem les dues balises, uno, dos, uno dos… i ens queda el run&bike. Fem el tros de passeig com podem, els dos sobre la bici fins que agafem una riera i hem d’anar corrent amb la bici al costat fins arribar a l’escalada. El Kenneth es posa els peus de gat i amunt, 15 metres... i ja estem!! Al final, després de 8,50h, quedem a mitja taula de la classificació amb 44 punts. Aquest any hem descobert noves zones properes a Cambrils més enllà de la típica riera.